LOVA/Marjan Rens scriptieprijs

In samenwerking met de Nederlandse Vereniging voor Genderstudies en Feministische Antropologie LOVA reiken we tweejaarlijks de LOVA/Marjan Rens Thesis Award uit voor de beste Masters/doctoraal-scriptie op het gebied van vrouwen- en genderstudies in de antropologie. De scriptieprijs bestaat uit een bedrag van 500 euro en werd voor het eerst uitgereikt in juni 2005. Een jury van feministisch antropologen verbonden aan Nederlandse universiteiten selecteert de scriptie.

LOVA/Marjan Rens MA Thesis Award 2019

Op 10 mei 2019 is voor de 7de keer de LOVA/Marjan Rens scriptieprijs uitgereikt. Prof. Willy Jansen, Emeritus Professor aan de Radboud Universiteit heeft de prijzen uitgereikt. De winnaar van de LOVA/Marjan Rens scriptieprijs 2019 is Loes Oudenhuijsen met haar thesis "You Have to Know How to Play, Otherwise They Will Catch You": Young Women and the Navigation of Same-Sex Intimacies in Contemporary Urban Senegal.

De prijswinnaars en de juryleden zijn op de foto van links naar rechts:

1. Nika Looman (awarded 3º price), anthropology master student at Radboud University, Nijmegen.  Author of the thesis project: Everyday Genderqueerness: Negotiating Dominant Notions of Dutch Citizenship through Everyday Practices in a Binary Gendered Society.
  2. Isadora Cardoso Vasconcelos (awarded 4º price), anthropology master student at Maastricht University. Author of the thesis project:Gender and Climate Change in Pathways of Development Encounters of National Policies with Gender Justice and Climate Justice.
  3. Prof. Willy Jansen, Emeritus Professor of Radboud University, member of the jury community of the award.
  4. Loes Oudenhuijsen (awarded 1º price), anthropology master student at Leiden University. Author of the thesis project:’You Have to Know How to Play, Otherwise They Will Catch You’  Young Women and the Navigation of Same-Sex Intimacies in Contemporary Urban Senegal.
  5. Dr. Marina de Regt, assistant professor at the Department of Social and Cultural Anthropology of the Vrije Universiteit Amsterdam. Member of the jury community and chair of the LOVA board.
  6. Melody Jap (awarded 2º price), anthropology master student at University of Amsterdam. Author of the thesis project: Women Against Feminism: A Qualitative Research into the Understanding of Modern Western Anti-Feminism in the Context of an Online Community.
scriptieprijs